29 apr 2016 Nu betalar finländarna kaffet med mobilen

I samband med att Espresso House öppnar sina första av 40 butiker i Finland introducerar kaffekedjan också appen som gör det möjligt att betala kaffet med mobilen. Förväntningarna på appen är stora då den i Sverige laddats ner 450 000 gånger under bara ett år.

Espresso House:s app är framtagen i samarbete med Bambora On Mobile som utvecklat den tekniska plattformen. Mobila betalningslösningar går framåt i en rasande takt och de nordiska länderna tillhör spjutspetsarna i ett framtida kontantlöst samhälle, enligt rapporten ”E-handeln i Norden 2015”, vilket Espresso House satsning är ett innovativt exempel på.

När appen laddas hem första gången får användaren en gratis kopp kaffe som välkomstpresent efter att han eller hon registrerat sitt betalkort. Gästen får 10 procent på alla köp via appen och löpande erbjudanden skräddarsydda bland annat efter vad som är aktuellt för dagen och vad appen minns att gästen tycker om allra mest.

– Både som konsument och som företag finns det stora fördelar med mobila betalningar. Det är en säker betallösning och det är enkelt att specialanpassa erbjudanden utifrån varje enskild kund med den plattform vi utvecklat, vilket ökar både lojalitet och omsättning, säger Christopher Lindfeldt, Managing Director på Bambora On Mobile

Under appens första år i Sverige tilldelades Espresso House bland annat priset ”Guldmobilen” i kategorin ”Bästa Marknadsföring”, där de nominerade bedöms efter goda försäljnings- eller marknadsresultat. Utöver att appen laddades ner närmare 450 000 gånger löstes 420 000 erbjudanden in och användarna skickade 5400 gåvor från Espresso House till varandra.

– Vi finländare är ett kaffeälskande folk som är nyfikna på tekniska innovationer. Vi har sett att appen förenklar och skapar ett värde för våra gäster. Det har blivit en succé i Sverige och jag hoppas så klart att den blir minst lika populär här hemma, säger Anssi Thureson VD på Espresso House Finland

Appen finns tillgänglig på Google Play och App Store.

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.mobivending.espressohouse

App Store: https://itunes.apple.com/fi/app/espresso-house/id1032720499?mt=8

För frågor och intervjuer vänligen kontakta:
Christopher Lindfeldt, Managing Director Bambora On Mobile christopher.lindfeldt@bambora.com

We are open for business!

Welcome to the world of payment solutions. Choose your country and start accepting payments from customers all over the world.